Maria?

Zilele trecute mi-am ridicat ochii din monitor şi am prins o scenă pe Acasă TV, în care o tipă era internată la urgenţe şi doctorul era întrebat dacă va supravieţui (atât ea cât şi copilul cu tată incert cu care era gravidă). Ceea ce e mişto e că oricâte scene asemănătoare am văzut, toate erau cu acelaşi actor pe post de doctor grizonat, experimentat şi empatic. Presupun aşadar că este chiar acelaşi doctor, iar personajele de telenovelă trăiesc toate în acelaşi univers vorbitor de limbă spaniolă, în care incidenţa gemenilor este mai mare decât cea a copiilor unici, unde toate doamnele au fost cândva servitoare şi bărbaţii au muşchi, dar şi sentimente pe care şi le exprimă în mod direct via şiroaielor de lacrimi.


Aşadar e un gen de univers asimovian, în care personajele din diferite opere (respectiv seriale) coexistă. Precis sunt personaje precum R. Daneel Olivaw, care apare la Asimov în mai multe romane, dar chiar şi în serii diferite. Doctorul pe care l-am văzut este cu siguranţă doctorul recurent al tuturor telenovelelor. El anunţă femeile că sunt embarasade [însărcinate], el anunţă că face tot ce poate, dar pacientul nu va supravieţui [urmând un No, mi amada Maria! Por que? Por que Dios mioooo!?]. Nu are nume, la fel ca dragul de EMH din Star Trek: Voyager. E acolo doar ca să îşi facă treaba în mod discret şi să reprezinte întreaga esenţă a telenovelismului.

El şi dictonul latin ce spune că Pater semper incertus est.

0 Response to "Maria?"