Oua si circ

Am eu impresia, sau in preajma Pastelor lumea chiar o ia razna? Probabil ca oamenii sunt pur si simplu mult prea ocupati ca sa se pregateasca de sarbatoare din timp, si acum sunt nevoiti sa ia cu asalt hipermarketurile, sa se calce in picioare pentru ultimul pliculet de vopsea de oua ieftina, pentru ultimul cozonac ready-made sau pentru o sticla de vin cu care sa-si serveasca invitatii. Toate acestea sunt facute abia in ultimele zile, cand ai observat sa vopseaua de anul trecut a expirat si ca tot vinul l-a baut unchiul Nelu de la Popesti, ultima data cand a venit la oras.

Cu riscul de a parea eretica, nu cred ca Iisus ar fi prea incantat sa va vada, toti inghiontiti la cozi imense, incercand sa cumparati cat mai multe produse, sa impresionati udatorii si invitatii, sa va indopati cu drob de miel. Uite ca asa se adevereste o expresie, si anume ca la noi "sarbatori sa fie, macar sa bem".

E o contradictie in acest caz: Uite ca oamenii se cearta pe ultima prajitura de pe raft si imping batranicile ca sa se bage in fata la coada, se spovedesc numai de forma (ca trebe') , si considera ca sarbatoresc Invierea lui Iisus. Bravo voua, tine-ti-o tot asa! Sarbatori fericite la cine se simte.

1 Response to "Oua si circ"

  1. Anonymous April 25, 2008 at 5:33 PM
    Arata la stiri zilele trecute cum s-au batut pensionarii pentru plase cu pomeni electorale de pasti... LOL

    Eu n-am intrat in spiritul sarbatorilor nici cand eram credincios. Nu-mi place mielul, iar daca ar fi sa serbez ceva vreodata, cred ca niste mici la terasa si bere ar fi okay.

    Sau o prajitura cu rom, yummy :)
    In niciun caz nu m-as chinui 3 zile sa gatesc ceva fiindca asa zice "traditia".

    Da, daca as fi cristos as fi foarte plictisit ce ce fac crestinii, de fapt chiar in biblia lor zice:

    Isaia 1
    13. Nu mai aduceţi daruri zadarnice! Tămâierile Îmi sunt dezgustătoare; lunile noi, zilele de odihnă şi adunările de la sărbători nu le mai pot suferi. Însăşi prăznuirea voastră e nelegiuire!
    14. Urăsc lunile noi şi sărbătorile voastre sunt pentru Mine o povară. Ajunge!

    Amos 5
    21. Urât-am, dispreţuit-am prăznuirile voastre şi nu simt nici o plăcere pentru sărbătorile voastre.
    22. Când Îmi veţi aduce arderi de tot şi prinoase, nu le voi binevoi şi la jertfele de mântuire grase ale voastre nu voi pleca ochii.