De mere

O mai ţineţi minte pe tanti aia, bătrână şi simpatică de felul ei care se spăla pe cap cu oţet (Da' de ce?) de mere? Mi-a trecut şi mie prin cap astăzi, când am citit pe realitatea.net, un articol despre cum NU se spală românii.

Pentru că patru bucăţi de săpun pe an, două tuburi de pastă de dinţi şi patru kile de detergent nu sunt în niciun caz suficiente. Bun, poate nu eşti obsedat ca alţii (ca mine? probabil ca voi, cititorii mei?) să faci un duş în fiecare zi. Să presupunem că faci duş în fiecare săptămână, şi tot treci pragul de patru săpunuri pe an. Dar ai grijă! Dacă nu reutilizezi hainele împuţite pe care le-ai dezlipit de pe tine ca să faci duş, atunci s-au putea să spargi şi recordul la detergent, ceea ce nu-şi doreşte nimeni să facă...

OMG (ca să mă exprim barbar), la noi în casă nu se cumpără detergent sub gramajul de 6 kilograme, care dispar în aproximativ o lună. Asta înseamnă 6x12 luni : 4 persoane, aproximativ 18 kilograme de detergent pe an per capita, numai în familia mea. Vă daţi seama câţi oameni trebuie să fie care nu spală haine, doar pentru a contrapondera consumul nostru? De săpun şi de pastă de dinţi să nu mai vorbim...

Mă întreb dacă un studiu comparat ar putea să dea rezultatele consumului de parfumuri şi sprayuri pe care respectivii mari consumatori de săpun le folosesc pentru a acoperi mirosul. Ei, acolo aţi avea o surpriză... Pentru că sunt atâţia fandosiţi care put de la 5 metri a parfum şanel original cumpărat din piaţă, iar dacă te apropii, simţi şi mirosul de transpiraţie veche, combinată cu vin vărsat pe hainele care nu au mai văzut interiorul unei maşini de spălat de când erau în fabrică. Am văzut eu la "How it's made" că unele haine sunt spălate la sfârşitul procesului de producţie.

E o lume a extremelor.

0 Response to "De mere"